Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci - Wykrzyknik

Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci

PLANOWANA DATA ROZPOCZĘCIA ZAJĘĆ: 04.03.2025

 

Czy Twoje dziecko ma trudności w nawiązywaniu znajomości, przestrzeganiu zasad lub radzeniu sobie z emocjami? A może jest nieśmiałe, wycofane lub wręcz przeciwnie – reaguje impulsywnie i trudno mu odnaleźć się w grupie?

Trening Umiejętności Społecznych (TUS) to bezpieczna przestrzeń, w której dzieci uczą się budować relacje, komunikować się i radzić sobie w różnych sytuacjach społecznych. Dzięki sprawdzonym metodom pracy oraz przyjaznej atmosferze pomagamy im rozwijać pewność siebie, empatię i umiejętność współpracy.

 

Dla kogo?

Trening jest przeznaczony dla dzieci, które:
✅ Są nieśmiałe, wycofane lub przejawiają zachowania agresywne.
✅ Mają trudności w nawiązywaniu kontaktów i relacji z rówieśnikami.
✅ Zmagają się z przestrzeganiem norm społecznych.
✅ Nie radzą sobie ze stresem i emocjami.
✅ Posiadają diagnozę ADHD lub znajdują się w spektrum autyzmu.

Co zyskują uczestnicy?

Podczas zajęć dzieci uczą się m.in.:
🔹 Rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji.
🔹 Radzenia sobie z krytyką i konstruktywnej reakcji na nią.
🔹 Zawierania i utrzymywania znajomości.
🔹 Skutecznego słuchania i zadawania pytań.
🔹 Inicjowania rozmowy i budowania relacji.
🔹 Przestrzegania zasad w grupie i funkcjonowania w społeczności.

Jak pracujemy?

Nasze zajęcia są angażujące i dostosowane do potrzeb dzieci. Wykorzystujemy:
🎭 Ćwiczenia dramowe i scenki sytuacyjne.
🧩 Metodę Lego-Logos wspierającą rozwój komunikacji.
🧐 Metodę dociekań filozoficznych, która uczy myślenia i argumentacji.
🎨 Prace plastyczne pobudzające kreatywność i wyrażanie emocji.
🧘‍♂️ Jogę i mindfulness, które pomagają w regulacji emocji i redukcji stresu.
🏃‍♂️ Zabawę ruchową rozwijającą współpracę i pewność siebie.

Dlaczego warto?

TUS to nie tylko nauka, ale także świetna zabawa i budowanie pewności siebie w bezpiecznej, wspierającej atmosferze. Dzięki naszym zajęciom dzieci rozwijają kompetencje społeczne, które pomogą im w codziennym funkcjonowaniu i relacjach z innymi.

 

zapisy

W KAŻDY WTOREK O GODZINIE 18:00

Wiek uczestników – 7-10 lat

Liczebność grup: max 10 dzieci

Ilość zajęć: 4 zajęcia miesięcznie (1x w tygodniu),

Koszt miesięczny: 400zł (4x 100zł)

Czas trwania: 1 godzina

 

Nasi trenerzy:

 

Marta Kowalska

magister psychologii oraz oligofrenopedagog z 7-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi. Doskonale rozumie potrzeby młodych ludzi, wspierając ich rozwój społeczny, emocjonalny i poznawczy w sposób dostosowany do ich indywidualnych możliwości. Jako wieloletnia opiekunka na półkoloniach i animatorka z pasji, potrafi stworzyć atmosferę pełną energii, ciepła i zaangażowania. Dzięki temu dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach, ucząc się poprzez zabawę i interaktywne aktywności. Jej umiejętność budowania relacji oraz doświadczenie w pracy zarówno z dziećmi neurotypowymi, jak i tymi wymagającymi dodatkowego wsparcia, sprawiają, że każde dziecko czuje się zauważone, docenione i bezpieczne.
To nauczyciel, który nie tylko przekazuje wiedzę, ale przede wszystkim inspiruje, motywuje i pomaga dzieciom odkrywać ich mocne strony w relacjach z innymi.

Aleksandra Florek

Dyplomowany filozof, pedagog specjalny oraz oligofrenopedagog z 15-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi z trudnościami i deficytami w komunikacji interpersonalnej. Dzięki swojej wiedzy i wieloletniej praktyce doskonale rozumie potrzeby dzieci, które mierzą się z wyzwaniami społecznymi, emocjonalnymi oraz rozwojowymi. Łącząc głęboką znajomość filozofii i metod pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, potrafi nie tylko skutecznie wspierać rozwój społeczny, ale także inspirować do samodzielnego myślenia, wyrażania emocji i budowania zdrowych relacji. Stosuje nowoczesne, angażujące metody pracy, dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego uczestnika, tworząc atmosferę zrozumienia, akceptacji i bezpieczeństwa. To właśnie doświadczenie, pasja i umiejętność pracy z dziećmi sprawiają, że jest idealnym nauczycielem dla każdego młodego człowieka, który potrzebuje wsparcia w rozwijaniu umiejętności społecznych.

Inna tematyka